Proč out-tasking bezpečnosti ICT?
Potřeba nepřetržitě řídit bezpečnost informací v podnikových ICT infrastrukturách je úkol, který je nuceno řešit stále větší počet společností. Při koncipování vlastního systému řízení je třeba mít na mysli základní rys bezpečnosti – bezpečnost není stav ale kontinuální proces. Navíc proces náročný na finanční a lidské zdroje.
Zajištění všech činností uvedeného procesu se tak často stává obtížným úkolem pro řadu IT oddělení. Je totiž nutné mít k dispozici kvalitní tým odborníků, který bude kvalifikovaně řešit všechny bezpečnostní incidenty, plánovat preventivní opatření, udržovat a rozvíjet bezpečnostní politiku společnosti.
Proces nasazení out-taskingu probíhá v několika fázích. Uvedené fáze mohou být vypuštěny nebo naopak rozšířeny dle přání a potřeb zadavatele:
- analýza současného stavu
- revize stávající analýzy rizik a bezpečnostní politiky spravovaného systému
- revize implementační studie bezpečnostní politiky pro spravovaný systém
- vlastní implementace a testování
- provoz spravovaného systému (monitoring, reporting, eskalace)
- změnová řízení
Jaké jsou přínosy využití systému out-taskingu bezpečnosti ICT?
Obecné přínosy out-taskingu jsou:
- tým odborníků s vysokou dostupností
- personální nezávislost
- flexibilita ve smluvním objemu práce
- možnost externí konzultace
Proč je společnost Service & Support vhodným partnerem pro řešení out-taskingu bezpečnosti ICT:
Out-tasking bezpečnosti ICT poskytovaný společností Service & Support má následující přínosy:
- proaktivní sledování bezpečnostních událostí na spravovaném systému
- eskalace bezpečnostních incidentů dle dohodnutého procesu
- návrh změn konfigurace, které vedou ke zvýšení bezpečnosti spravovaného systému
- sledování a vyhodnocování zatížení zdrojů spravovaného systému, předkládání návrhů na posílení zdrojů
- automatické sledování činnosti spravovaných systémů, upozornění na nedostupnost služeb a odstranění poruchy ve sjednaných časových termínech
- zálohování svěřených systémů
- instalace nových verzí použitého programového vybavení
- změna konfigurace spravovaných systémů dle požadavků zadavatele
- technické konzultace spojené se správou, údržbou a administrací svěřených systémů