Správa aplikačních služeb ICT
Správa aplikačních služeb (Application Service Management - ASM) je nový přístup v rámci správy ICT systémů, který se zaměřuje na sledování a řízení výkonnosti a kvality služeb aplikací poskytovaných ICT infrastrukturou.
ASM chápeme jako dobře definovaný proces, který využívá souvisejících nástrojů pro detekci, diagnostiku a reporting kvality služeb komplexních aplikací. Za komplexní aplikaci dnes můžeme považovat většinu kritických podnikových aplikací díky vysoké míře distribuovanosti a provázanosti jednotlivých aplikačních systémů.
ASM navazuje na správu výkonnosti aplikací (Application Performance Management - APM) ale slouží jako pragmatičtější, "top-down" přístup, který se zaměřuje na poskytování aplikačních služeb. Pokud se podíváme na oba přístupy podrobněji, vidíme dva hlavní rozdíly:
- APM se zaměřuje výhradně na výkon instance konkrétní aplikace, ignorujíc komplexní soubor vzájemných závislostí, které mohou být za touto aplikací v datovém centru. ASM výslovně stanovuje, že každá aplikace, operační systém nebo hardwarová platforma by měli být reálně měřitelné.
- APM často vyžaduje instrumentaci aplikace pro správu a měřitelnost. ASM podporuje přístup orientovaný na samotnou aplikaci s tím, že aplikace a operační systém mají k dispozici dostatečný přehled o transakcích vlastní aplikace.
Systém správy aplikačních služeb rozšiřuje koncept monitoringu uživatelského vnímání kvality služeb o schopnost rychlé identifikace kořenové příčiny zpomalení odezvy nebo výpadku konkrétní aplikační služby.
Jaké jsou přínosy využití systému správy aplikačních služeb?
- schopnost rychlejší analýzy provozních problémů aplikačních služeb (dlouhé odezvy, výpadky)
- snížení počtu výpadků aplikačních služeb
- zvýšení dostupnosti aplikačních služeb
- zvýšení efektivity obchodních procesů zákazníka
Proč je společnost Service & Support vhodným partnerem pro řešení SIEM:
- zaměřujeme se na komplexní řízení ICT infrastruktury ne pouze na systémové elementy
- při návrhu systému řízení ICT infrastruktury sledujeme business přínosy pro zákazníka
- disponujeme silným technickým a analytickým týmem
- máme zkušenosti z projektů pro významné zákazníky