Aktuálně

11. 4. 2016

Úspěšné soutěžní tažení našeho projektu pokračuje

Společný projekt Integrovaný systém řízení provozu a bezpečnosti DPMB, odboru IT a dodavatele společnosti Service & Support spol. s r. o. získal další významné ocenění tentokrát v rámci soutěže CACIO.

další aktuality

Out-tasking

Outsourcing vs. Out-tasking

Firmám i pracovníkům ICT oddělení často není jasný rozdíl mezi pojmy outsourcing a out-tasking. Je vůbec nějaký? Domníváme se, že ano. Oba pojmy nabízejí naprosto odlišné přístupy pro snižování nákladů na informační technologie.

Důsledný outsourcing předpokládá úplný převod provozování celé ICT infrastruktury na externího poskytovatele. To nabízí významné výhody pro organizace, které se chtějí především soustředit na klíčové procesy svého podnikání, a ne budovat a provozovat vlastní ICT struktury.

Naproti tomu out-tasking umožňuje spíše než předání celého IT oddělení, předání pouze konkrétních provozních činností v ICT infrastruktuře. Společnost poskytující out-tasking působí jako doplněk pro lidské zdroje na interního IT týmu a přináší konkrétní odborné znalosti podpořené sofistikovanými nástroji a osvědčenými postupy.

Pokud IT oddělení potřebují pomoc, nebo se chystají zahájit nový IT projekt, je dobré se ujistit, zda-li činnost není kandidátem na plný outsourcing nebo, pro možnost větší kontroly a flexibilní přístup, out-tasking. Rozdíl mezi nimi je mnohem více než pouhá sémantika.

Jaké jsou přínosy využití systému out-taskingu?

Přínosy out-taskingu lze identifikovat v následujících oblastech:

  • realizační cyklus nasazení služby je podstatně kratší než u plného outsourcingu
  • rizika spojená s předáním vybrané oblasti k out-taskingu se minimalizují
  • rozsah out-taskingu lze flexibilně měnit
  • řízení vztahu s externími poskytovateli je plně v režii příjemce služeb
  • procesní řízení IT služeb je podporováno jako u standardního outsourcingu
  • primárně se outtasking aplikuje na nestrategické, infrastrukturální oblasti
  • možnost přechodu k plnému outsourcingu je vždy otevřená

Od poskytování klasických servisních služeb se out-tasking liší stanovením SLA a procesním řízením jako u standardního outsourcingu. Stejně tak probíhá i monitoring SLA a vyhodnocování výkonnosti a úrovně poskytovaných služeb IT.

Proč je společnost Service & Support vhodným partnerem pro řešení out-taskingu:

  • disponujeme silným technickým a analytickým týmem
  • jsme schopni nabídnout široké spektrum služeb out-taskingu
  • při návrhu systému out-taskingu sledujeme business přínosy pro zákazníka
  • máme zkušenosti z projektů pro významné zákazníky

Partneři