Systematický log management – stojí to za to?
Rostoucí komplexita ICT má dopad na každý podnik. Současná datová centra se rychle vyvíjejí a tak se stávají velmi komplexní, vrstevnatou skupinou technologií tvořících vzájemně propojená datová sila pracující v prostředí bez zřetelných hranic. Když se objeví problém, nalezení kořenové příčiny je velmi obtížné stejně jako získání přehledu napříč infrastrukturou tak, abychom mohli aktivně identifikovat výpadek a zabránit mu. Je stále obtížnější zajišťovat:
- rychlou analýzu provozních problémů
- nízkou dobu neplánovaných výpadků
- co nejpřesnější plánování rozvoje kapacit a výkonnosti ICT zdrojů
Typické nástroje pro správu a monitoring ICT infrastruktury nejsou schopny držet krok s de facto konstantní změnou, která se děje v datových centrech a celé infrastruktuře. Tyto systémy jsou nepružné, drahé a nejsou navrženy pro komplexitu současných systémů. Kromě toho jejich přístup k monitoringu je často založen na filtraci a sumarizaci. Když se objeví provozní problém, nejsou obvykle schopny jednoduše metodou drill down analyzovat kořen problému. Obtíže v získání přístupu k datům se tak přidávají k řešení problému samotného.
Schopnost propojit různé případy výkonnostních problémů a výpadků je extrémně důležité, protože tradiční nástroje jsou orientovány na technologická sila a nemohou přistupovat a analyzovat všechny relevantní události napříč ICT prostředím.
Tradiční nástroje
Typické nástroje pro správu a monitoring ICT infrastruktury nejsou schopny držet krok s de facto konstantní změnou, která se děje v datových centrech a celé infrastruktuře. Tyto systémy jsou nepružné, drahé a nejsou navrženy pro komplexitu současných systémů. Kromě toho jejich přístup k monitoringu je často založen na filtraci a sumarizaci.
Proaktivní monitoring
Moderní řešení jsou souborem integrovaných a škálovatelných nástrojů pro sběr, indexaci a tvorbu vazeb v systémových datech generovaných on-line z jakéhokoliv systémového zdroje, lokality a v libovolném formátu. Můžeme do nich zahrnout všechny zdroje ICT infrastruktury – komunikační infrastrukturu, servery, databáze, aplikace a přitom ke každé z těchto oblasti můžeme přistoupit ještě detailněji – HW, operační systém, apod.
Použitím takovýchto řešení dosáhneme provozního přehledu v každé vrstvě používaného ICT prostředí. Jsme tak schopni přeměnit obrovské objemy systémových dat na integrované a využitelné informace dostupné v jednom centralizovaném místě.
Redukováním střední doby vyšetření incidentu (MTTI - Mean Time To Investigate) a tím střední doby opravy (MTTR – Mean Time To Repair) jsme schopni udržovat kritické aplikace v chodu a nalézat a odstraňovat problémy rychleji než kdykoli předtím.
Monitoring a analýza změn a chybových stavů systémových zdrojů
Funkcionalitu monitoringu a rychlé analýzy změn a chybových stavů systémových zdrojů jsme schopni bezezbytku realizovat pomocí nástrojů pro log management.
Systémy log managementu jsou vysoce versatilní a škálovatelné nástroje pro sběr, indexaci a tvorbu vazeb v systémových datech generovaných on-line z jakéhokoliv systémového zdroje, lokality a v libovolném formátu. Do log managementu můžeme zahrnout všechny zdroje ICT infrastruktury – komunikační infrastrukturu, servery, databáze, aplikace a přitom ke každé z těchto oblasti můžeme přistoupit ještě detailněji – HW, operační systém.
Použitím log managementu dosáhneme provozního přehledu v každé vrstvě používaného ICT prostředí. Jsme tak schopni přeměnit obrovské objemy systémových dat na integrované a využitelné informace dostupné v jednom centralizovaném místě.
Log management nám umožní prověřit data a korelovat problémy v souvislosti s dostupností služeb napříč všemi úrovněmi využívané informační architektury. Můžeme monitorovat změny, které můžou způsobit provozní problémy. Lze kombinovat analýzu dat v reálném čase s korelacemi v terabajtech historických dat k detekování vzorků, které mohou pomoci predikovat problémy a tak zabraňovat výpadkům.
Jaké jsou přínosy využití systému pro log management?
Zásadními přínosy projektu jsou:
- výrazné zvýšení schopnosti rychlé analýzy provozního problému (zkrácení MTTI)
- snížení celkové doby neplánovaných výpadků (zkrácení MTTR)
- rozšíření možnosti přesnějšího plánování výkonnosti a kapacity zdrojů (historická data)
- prokazatelné zvýšení dostupnosti ICT služeb
- získání podkladů pro relevantní SLA
- specialisté budou osvobozeni od rutinních činností a mohou věnovat více času podpoře uživatelů
- řešení vyhovuje systematickému přístupu dle standardů (FCAPS/ITIL)
Nepominutelné jsou i aspekty ekonomické: relativně krátká doby implementace a nízké finanční náklady.
Proč je společnost Service & Support vhodným partnerem pro řešení log managementu:
- máme zkušenosti z velkých projektů pro významné zákazníky
- Jjme schopni projekt škálovat od log managementu až po případné nasazení SIEM
- disponujeme silným technickým a analytickým týmem
- v oblasti technologie se zaměřujeme na lídry trhu